• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Få samlingslån med synliga blanco på över 1mkr

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Får man fråga vilken branch du jobbar i med den lönen? Kanske borde skola om mig. ;)

Sälj, vem som helst kan egentligen ta sig in i branschen generellt. Sen finns det ju mer nischade områden som kräver vissa grunder men väldigt lärorikt också och är man duktig kan man tjäna riktigt bra.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Vad säljer du 2Pac?
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Sälj, vem som helst kan egentligen ta sig in i branschen generellt. Sen finns det ju mer nischade områden som kräver vissa grunder men väldigt lärorikt också och är man duktig kan man tjäna riktigt bra.

Jag föredrar iofs att utveckla techlösningar istället för att sälja dom men blir ju ingen provision då...
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Jag föredrar iofs att utveckla techlösningar istället för att sälja dom men blir ju ingen provision då...

Sant, men sannolikt lite mindre stressfylld tillvaro. I sälj har man alltid mål att nå upp till och de finns alltid i bakhuvudet liksom att man måste klara det.

Som med allt finns de för- och nackdelar
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Sökte just 450000 på Advisa. Fick svar direkt från Komplett 300000, 15 år, 20.15%. trots 1,5 mille blanco synlig på uc. Crazy. Fått några erbjudanden om snabblån också på max 30000. Hoppas något mer rimligt erbjudande trillar in imorgon annars är jag typ körd...

Suck. Fick inga fler erbjudanden. Blev automatiskt avslag från alla övriga banker kl 02 inatt. Troligen pga. för hög belåning.

Ringde Advisa för att höra om dom kunde justera ner lånebeloppet från 450000 till 200000 för att på så sätt få fler erbjudanden. Dom hävdade att alla banker redan sagt nej oavsett belopp. Låter ju lite konstigt med tanke på att jag valt att samla för hela beloppet. Men dom skulle höra med Komplett om dom kunde ge lägre ränta på 200000 men lät inte troligt enligt deras kundtjänst. Hos Lendo har dom varit betydligt mer tillmötesgående med att ändra belopp, lånetid, kontakta banker för att få andra erbjudanden etc.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Suck. Fick inga fler erbjudanden. Blev automatiskt avslag från alla övriga banker kl 02 inatt. Troligen pga. för hög belåning.

Ringde Advisa för att höra om dom kunde justera ner lånebeloppet från 450000 till 200000 för att på så sätt få fler erbjudanden. Dom hävdade att alla banker redan sagt nej oavsett belopp. Låter ju lite konstigt med tanke på att jag valt att samla för hela beloppet. Men dom skulle höra med Komplett om dom kunde ge lägre ränta på 200000 men lät inte troligt enligt deras kundtjänst. Hos Lendo har dom varit betydligt mer tillmötesgående med att ändra belopp, lånetid, kontakta banker för att få andra erbjudanden etc.

Segt! Har komplett lösenkrav?
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Inga lösenkrav vad jag kan se. Har inte valt erbjudande ännu så hade varit bra att veta lösenkrav innan man väljer.

Nu trillade ett nytt erbjudande från Komplett in med 200000, 15 år, 17.58%. Det blev ju lite bättre ränta iaf. Man ska nog inte lyssna för mycket på vad kundtjänst säger första gången.

Nu återstår att bestämma om jag vill samla alla kreditkort m.m. i Komplettlånet trots att totala räntan är högre där... Skulle även kunna samla min sambos två lån med 13% ränta vardera i detta lån för att minska totala antalet lån för oss men vet inte om det är värt det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Nolimit men idag hade du 1.3 millen (cirka) i synliga lån va?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp